З 1серпня Україна перейшла на систему публічних закупівель ProZorro

Keep-calm-and-do-prozorro

Всеукраїнська Мережа ЛЖВ приймала активну участь в розробці та адвокації системи електронних закупівель ProZorro на державному рівні спільно з Transparency International Ukraine в рамках проекту, що фінансується USAID. Фахівці Мережі неодноразово проводили навчальні тренінги в регіонах, щоб здійснення моніторингу медичних закупівель через ProZorro стало можливим по всій Україні. Наші зусилля не були марними! З 1 серпня Україна повністю перейшла на систему електронних державних закупівель ProZorro. А це означає, що тепер механізм держзакупівель буде абсолютно відкритим, що дозволить більш ефективно використовувати гроші платників податків та донорів і уникнути корупційних схем.

Система ProZorro вже показала свою ефективність. В рамках пілотного проекту по впровадженню ProZorro в механізм державних закупівель, за рік вдалося зекономити понад 1 млрд. грн. В цілому до сьогоднішнього моменту обсяг зекономлених коштів досяг 2,86 млрд. грн. – це при тому, що система функціонувала у тестовому режимі (мала кількість тендерів) до 1 серпня 2016 року! Нагадаємо, раніше віце-прем’єр-міністр Степан Кубів заявив, що система публічних закупівель ProZorro заощадить у наступному 2017 році від 40 до 50 млрд. гривень.

А з 1 серпня поточного року державні тендери на всі види товарів та послуг (від 200 тис. грн.) і робіт (від 1,5 млн. грн.) будуть проводитися в он-лайн режимі в рамках процедур передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» і при контролі громадськості. Побачити, що відбувається з тендерною заявкою (від моменту її оголошення до укладення договору з підрядником/постачальником) можна буде в режимі реального часу на сайті ProZorro у розділі «Моніторинг» або за посиланням: публічний модуль аналітики. Для організацій, які проводять тендери на суми, менше 200 тис. грн. для товарів/послуг і 1,5 млн. грн. для робіт, робота з ProZorro є добровільною ініціативою.

Нагадаємо, з квітня 2016 року на ProZorro були переведені всі центральні органи влади, великі держпідприємства і природні монополісти. З 1 серпня до цього списку додалися органи місцевого самоврядування, комунальні підприємства та інші підприємства, що використовують кошти платників податків.

Станом на сьогодні у Чернівецькій області всього було зареєстровано 686 тендерів на 731 лот, з них 286 завершених тендерів (допорогових та понад порогових закупівель) на 293 лоти на суму 22,2 млн. грн.. Економія по області складає 4 304 795 грн.. Всього взяли участь в успішних тендерах 443 учасника, середня кількість учасників на тендер – 2,76 особи. Товари медичного характеру (згідно класифікатора Європейського зразка CPV) закупили 9 організаторів на 37 успішних тендерних процедурах на загальну суму 1 105 071 грн., економія склала 159 601 грн., середня кількість учасників тендерів – 2,65 особи. Всього під час проведення даних процедур учасники поставили 15 запитань щодо уточнення інформації на що було надано лише шість відповідей, 9 запитань залишено без відповіді (імовірно через людський фактор – система нова і незнайома, брак знань, тощо).

З 01.08.2016 року у Чернівецькій області оголошено 56 тендерів (60 лотів) на загальну суму 18 763 408 гривень. Наразі вони не завершені. 2 конкурси вже знаходяться на етапі кваліфікації переможця (перед завершальний етап), їх загальна сума 1 091 027 грн., економія (при вдалому проходженні кваліфікації та укладання угоди) складатиме 444 927 грн., або 40,8 % від очікуваної вартості – це дуже хороший показник!

Фахівці Чернівецького ОВ ВМ ЛЖВ будуть здійснювати моніторинг та аналіз тендерів і щотижнево подавати звіт на власних ресурсах. Особлива увага буде надаватись процедурам із закупівлі товарів медичного призначення, послуг соціального, соціально-медичного, психологічного характерів, робіт для закладів охорони здоров’я та пов’язаних з цією специфікою закладів.

За основу даної статті взята стаття-оригінал за посиланням: http://network.org.ua/media/actions/c-1-avgusta-ukrayna-perekhodyt-na-systemu-publychn-kh-zakupok-prozorro/

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

banner